Manažery lze rozdělit dle rozsahu odpovědnosti a postavení v organizaci na: Vrcholové (Top management, C-Level) – na jejich práci závisí konečné výsledky, usměrňují a koordinují všechny činnosti, vytváří hospodářskou politiku organizační jednotky a přebírají odpovědnost za akcionáře. Patří sem například generální, obchodní, ICT, finanční, personální nebo technický ředitel.
Slovo management pochází z latinského manus, neboli ruka. V italštině vzniklo podobné slovo managgio, jehož význam je vedení, ovládání. V angličtině pak zdomácněl v podobě manage (vést, řídit) nebo jako management (vedení, řízení). Managementem lze označovat kromě vedení i skupinu řídících pracovníků - manažerů. Na jedné straně se jedná o označení funkce a na straně druhé jde o lidi, kteří tyto funkce vykonávají. Veber ve své knize definuje management následovně:
Dodávky ICT systémů jsou obvykle uskutečňovány mezi podnikateli, resp. mezi subjekty, na které se tedy vztahuje Obchodní zákoník, a to na základě dvou typů smluv:
Outsourcing - co si vlastně mohu představit pod tímto pojmem? V obecném slova smyslu se jedná o využívání vnějších zdrojů, tedy externích firem poskytující nejrůznější služby. V posledních letech se začal tento typ spolupráce dvou subjektů uplatňovat i v oblasti informačních technologií. Je důležité si uvědomit, že ne každá firma si může dovolit své vlastní IT oddělení, které je připravené bezodkladně řešit veškeré technické problémy. Jaké tedy mohou být hlavní důvody tohoto řešení:
Tento výraz většina z nás ještě donedávna neuměla skoro ani vyslovit a nad jeho pravým významem se vedly dlouhé, někdy až humorné diskuze. Dnes pojem prokrastinace slýcháváme neustále. Je pravdou, že všichni jsme si během svého života prošli obdobím, kdy jsme takzvaně prokrastinovali. A co to tedy vlastně znamená?
Pro správné řízení času je potřeba se bez iluzí podívat, jak je čas využíván. Problém je v tom, že se nelze spolehnout jen na paměť a pocity, ale použít správné metody, jejichž cílem je získat pravdivá podkladová data pro efektivní time management a stanovit normy pro vykonání jednotlivých činností.
Pravidlo, jehož autorem je generál Dwight Eisenhower, stanovuje priority jednotlivým úkolům podle důležitosti a naléhavosti. Tím vznikne matice o čtyřech kvadrantech [1]. Pro zlepšení výkonnosti je třeba se v první řadě věnovat činnostem z druhého kvadrantu. Upřednostnit důležité před naléhavým. Důležitým věcem se věnovat osobně a méně důležité úkoly delegovat
V time managementu lze sledovat několik stupňů neboli generací přístupu k času. Ty postupně vznikly na základě nových poznatků, které jsou podrobněji popsány v knize Člověk a čas. Do dnešní doby jsou rozeznávány čtyři generace time managementu.