Profesní internetové sociální sítě slouží hlavně k udržování pracovních a profesních kontaktů. Oproti globálně-populárním sítím lze říci, že odborné informace získané pomocí nich mají vyšší přidanou hodnotu a důvěryhodnost. Většina zaměstnanců firem působících na manažerských pozicích si na kvalitě svých profilů a uživatelských účtů na profesních internetových sítích velice potrpí.
Zjištění prokázalo, že 52% studentů k získávání odborných informací z oboru studia nebo zaměstnání preferuje právě tento typ sítí. A jelikož využívá internetové sociální sítě k prezentaci své práce a myšlenek 60% studentů, jsou právě ty profesní k tomu ideální volbou.
LinkedIn je největší internetovou profesní sociální sítí na světě, která od svého vzniku v roce 2003 sdružuje a pomáhá přibližně 500 miliónům uživatelům (2017). Přesněji se ale vyjadřuje Samuel J. Tan (online, cit. 2013-12-29) ve svém článku How LinkedIn Works for Education, který uvádí, že: „LinkedIn není jen další platformou sociální komunity, ale liší se od ostatních hlavně svým zaměřením na lidi v profesní činnosti z oblasti obchodu, průmyslu a veřejného sektoru“
Unikátní koncept v sobě skrývá myšlenku prezentace svého odborného profilu s možností dalšího osobního rozvoje. Spousta lidí může uvažovat o LinkedInu pouze jenom jako možnosti zveřejnění svého životopisu na internetu, ale je toho mnohem více. V ČR nebyl LinkedIn používán až v takové míře do roku 2012, kdy získal překlad skoro celého rozhraní do českého jazyka. Do té doby byl rozšířen převážně mezi IT odborníky, kteří stejně jako teď již skoro 1,3 mil. českých uživatelů (2018), zveřejňují na LinkedInu svá portfolia a jejich komunita stále roste.