Hned na začátku, co si založíte svůj profil, dostanete příležitost přidat si položku ke svému dosavadnímu vzdělání. Důležitý je zcela jistě dosažený sekundární a terciální stupeň, který může zvýšit šance na získání nového či lepšího zaměstnání. LinkedIn umožňuje některé vysoké školy vybírat i ze seznamu, pokud má tedy dotyčná instituce vytvořený svůj profil. Je také důležité přiřazovat i doplňující související aktivity jako publikace, odborné články a práce.
V polovině roku 2013 se LinkedIn rozhodl vytvořit speciální možnosti přímo pro vysoké školy. Univerzitám dovoluje vytvořit profil ekvivalentní tomu firemnímu s jedním velkým rozdílem. Na hlavních stránkách sumarizuje důležité statisty absolventů dotyčné školy. Návštěvník univerzitních stránek na LinkedInu se tak dozví, v jakém oboru, nebo dokonce v jakých firmách, jeho bývalí, ale i stávající spolužáci pracují. Lze předpokládat, že to nebude trvat dlouho a české vysoké školy se tomuto nástroji začnou důkladně věnovat a získávat důležitý náskok v oblasti PR před konkurencí na trhu.
Z těchto a dalších vlastností webu LinkedIn je jasné, že je ideálním pomocníkem pro pedagogické i personální pracovníky, kteří mohou rozšiřovat svou profesní síť kontaktů a komunikovat s dalšími kolegy po celém světě. Učitelé mohou svým studentům prezentovat profilací uživatelů jednotlivá povolání a motivovat je například k výběru správné školy. Pokud se naučí studenti jak správně pracovat s LinkedInem, získají další nástroj pro vyhledávání pracovních příležitostí na trhu práce. Tím, že tato sociální síť umožňuje přiřadit k bodům uživatele, jako je jeho povolání nebo dovednosti, krátká psaná nebo bodovací ohodnocení, mohou tak uživatelé získat určitá doporučení a podporu.